5 wskazówek jak stawić czoła odkładaniu wszystkiego na później

Odkładanie wszystkiego na później jest złym nawykiem. Jest to praktyka, która hamuje produktywność i może prowadzić do ogromnego stresu, którego można łatwo uniknąć, mając skuteczny plan radzenia sobie  z nim. Jakie są najszybsze metody pozbycia się nawyku odkładania z naszej codzienności?

Każda wskazówka pomoże poprawić Twoje wyniki i sprawi, że będziesz bardziej zrelaksowany i pewny każdego nowego dnia. Jeśli jesteś gotowy, by pozbyć się nawyku odkładania na później, przeczytaj, w jaki sposób osiągnąć prawdziwe rezultaty w bardzo krótkim czasie. Jednakże, kluczem do skończenia z tym nawykiem jest działanie. Powinieneś działać zgodnie ze wskazówkami w odpowiedniej kolejności, aby przekonać się, czy i jak działają w odniesieniu do Ciebie.
1.  Umów się na spotkanie z samym sobą

Zapewne Twoje życie wypełnione jest mnóstwem spotkań i obowiązków. Naginasz się, by sprawić, aby ludzie z którymi pracujesz i żyjesz byli szczęśliwi i zadowoleni. Ile czasu spędzasz z samym sobą, planując swoje własne szczęście?

Powinieneś umówić się z samym sobą i zaangażować w rozmowę z samym sobą, która sprzyja Twojemu sukcesowi. Jeśli nie planujesz swojego szczęścia i nie włączasz w swój harmonogram czasu dla siebie samego, kto inny to zrobi? Pomyśl o ważnych, ale realnych obietnicach, jakie możesz złożyć samemu sobie i przysięgnij, że będziesz się ich trzymać. Spróbuj, a poczujesz się lepiej.

2.  Zrób listę

Z każdym nowym dniem, będziesz prawdopodobnie znajdował siebie, żonglującego tysiącem i jedną myślą. Starasz się pamiętać każde ze swoich zadań, ale nie ma wątpliwości, że czegoś brakuje. Jest to proces, który wymaga dużo energii, niezbędnej, by przy nim wytrwać
i powoduje niepotrzebny stres  w Twoim życiu.

Aby tego uniknąć, rozpoczynaj każdy ranek z listą – listą uszeregowaną pod względem ważności. Są na niej sprawy, które chcesz wykonać każdego dnia. Nie jest to lista życzeń, ale tego, co musisz zrobić. Użyj tej listy jako mapy, która będzie sterować Twoim dniem. Skreślaj to, co zostanie wykonane. Pamiętaj, by cieszyć się każdym skreślonym punktem.

Kiedy musisz wykonać zadanie, lista pomoże Ci wyeliminować nawyk odkładania wszystkiego na później i sprawi, że skupisz się na tym, co jest rzeczywiście istotne. Co więcej, ta lista uwolni myśli z Twojej głowy, pomoże zmniejszyć stres, jaki powodują. Inną metodą kontrolowania swoich myśli jest pisanie dziennika.

3.  Na początku zabij bestię

Będzie to prawdopodobnie szczególnie trudne zadanie w Twoim życiu. Musisz  przed nim stanąć z odwagą. Może jest to zadanie, którego unikałeś przez jakiś czas, ciągle odkładając je i robiąc wymówki, dlaczego nie może zostać wykonane. To tylko iluzja, że nie możesz tego zrobić. W końcu będziesz musiał przyznać się do tego i zadziałać. Później będziesz dziwić się, dlaczego nie zrobiłeś tego wcześniej.  

Co jest tą jedną rzeczą, którą możesz zrobić, a unikałeś jej? Co byłoby gdybyś to zrobił i w ten sposób zmienił całkowicie Twoją sytuację? Zapisz to zadanie na szczycie swojej listy
i zacznij pracę nad nim, „atakując” je. Skup się na zabijaniu bestii i pozostań aktywny.

Ulga, jaką poczujesz, kiedy ukończysz zadanie będzie nagrodą. To pomoże Ci zrozumieć, jak  znaczące jest docenienie każdej chwili w Twoim życiu. Wykonywanie kolejnych zadań będzie dużo łatwiejsze. Po prostu pomyśl, jeśli możesz zabić bestię… Możesz wszystko!

4.  Bądź zorganizowany

Zaśmiecone życie prawie zawsze prowadzi do zaśmieconego umysłu. Umysł odzwierciedla nasze możliwości przyjęcia zewnętrznych wyników i dezorganizacja w Twoim życiu może sprawić, ze żaden z projektów nie będzie możliwy do wykonania.

Wszystko, co robisz w życiu wymaga energii. Im więcej papierów, notatek do zrobienia
i niesatysfakcjonujących związków w Twoim życiu, tym mniej energii masz na skupienie się na tym, co jest naprawdę ważne. Kiedy jesteś zmęczony pod koniec dnia i nie chcesz podjąć kolejnego kroku w stronę marzeń, bycie zorganizowanym pomoże Ci zmotywować się i pójść dalej.

Spędź jeden dzień, organizując swoje życie. Jeśli nie możesz poświęcić całego dnia na raz, zaplanuj dwa – 8 godzin dziennie lub trzy – 5 godzin dziennie. Znajdź czas na zatrzymanie się nad czymkolwiek, co wymaga uwagi. Zrób teczkę na wszystkie ważne papiery i włącz je alfabetycznie. Sprawdź maile i odpowiedz na nie. Zapłać stare rachunki. Wiesz, jakie obowiązki zaniedbujesz, rozpocznij od zwrócenie na nie uwagi.

Kiedy poczujesz się bardziej zorganizowany, będzie mniej prawdopodobne, że odłożysz zadania. Będą wydawały się bardziej osiągalne i będziesz czuć się mniej zestresowany. Kiedy czujesz się mniej zestresowany, będziesz chciał robić dla siebie. Nauczysz się lepiej wykorzystywać swój czas i robić więcej dla siebie.

5.  Zaplanuj wolny czas

Każdy potrzebuje czasu, by odprężyć się i uzupełnić siły. Czy jesteś pokojówką czy milionerem, potrzebujesz czasu w swoim życiu, zarezerwowanego wyłącznie na rzeczy, które są dla Ciebie najważniejsze. Jednakże, większość ludzi jest w pułapce „Muszę ….., ale nie mogę…” albo „Nie mogę…. ,ponieważ muszę….”

Na przykład, możesz nie myśleć, że masz czas czy pieniądze na wakacje, ponieważ spłacasz kredyt albo oszczędzasz na coś specjalnego. Ale jeśli nie zainwestujesz dobrej jakości czasu wolnego w siebie, niebawem zapłacisz za to w inny sposób. Twoje zdrowie lub Twoje samopoczucie mogą ucierpieć z powodu braku przerwy.

Wiele osób zaniedbuje robienie tego, czego potrzebują i potem z wyrzutami sumienia próbują robić rzeczy, których nie muszą. Unikaj tej pułapki planując po prostu czas wolny
w swoim kalendarzu. Trzymaj się ram, odpoczywając tylko podczas czasu specjalnie do tego celu wyznaczonego.

Czas przeznaczony na pracę wykorzystuj z zaangażowaniem i sumiennie. Nie odkładaj tego, co ważne na później.

Zamieść swój komentarz i zapisz się na darmową konsultację. Klikając w Konsultacja w prawym dolnym rogu możesz od razu wybrać dzień i godzinę. Zapraszam.

baner_coachingskype - Kopia

Zostaw komentarz