Czy możesz być jak Steiv Jobs?

„Wasz czas jest ograniczony, więc nie zmarnujcie go, żyjąc życiem kogoś innego. Nie wpadnijcie w pułapkę dogmatu – bo oznacza to życie rezultatami tego co wymyślili inni ludzie. Nie pozwólcie, by gwar opinii innych ludzi zagłuszył wasz własny wewnętrzny głos. I najważniejsze miejcie odwagę, by podążać za swoim sercem i intuicją. One w jakiś sposób już wiedzą, kim naprawdę pragniecie się stać. Wszystko inne to kwestie drugorzędne”. – Steiv Jobs

W myśleniu o Steive Jobsie inspirujące jest uświadomienie sobie, że w każdym z nas jest trochę Steiva. Musisz tylko podjąć osobista decyzję, aby realizować wizję ważną dla ciebie na jego poziomie pasji i wiary. Jeśli decyzja jest podjęta, nigdy nie gódź się status quo. Poprzez swoje życie Steiv Jobs zostawił nam ważną lekcję i testament. Bez wątpienia w najbliższych latach jego wybitne osiągnięcia przejdą do legendy. Ale Steiv Jobs nie był nikim specjalnym. Nie posiadał niczego więcej niż  każdy z nas. Prawdopodobnie nawet on by się z tym zgodził. Steiv Jobs jest w każdym z nas.  Aby naśladować jego przykład i korzystać z jego dziedzictwa warto wziąć od niego kilka lekcji.

  • Myśl inaczej

Ta mantra była siłą, która połączyła wszystkie neurony, które uformowały największy biznes technologiczny  na świecie. Jeśli będziesz myślał stereotypowo i podążał  utartą ścieżką nigdy nie odkryjesz wewnętrznego głosu twojego prawdziwego, geniuszu. Przede wszystkim musisz wierzyć w swoje inne myślenie. Wierzyć  to zobaczyć, a nie odwrotnie.

  • Zaczynaj, nie oglądając się na to, co pomyślą inni

Jedną z unikalnych umiejętności Jobsa jako menadżera była odwaga do zaczynania, nie oglądając się na to, co powiedzą inni. Ludzie, którzy to potrafią, nazywani są wizjonerami. Ty też masz w sobie wizjonera. Odkryj go w sobie!

  • Bądź ciekawy

Kluczem do innowacji i rozwoju biznesu jest ciekawość. Musisz doceniać i trenować bycie ciekawym, zadawanie pytań i kwestionowanie odpowiedzi które, otrzymujesz. Bycie innowacyjnym wymaga, żebyś przynosił światu rzeczy o które nikt nie prosi, ale kiedy już powstaną, staną się rzeczami, na które świat czekał. Nikt nie prosił o iPada a teraz miliony nie mogą bez niego żyć.

  • Nie lękaj się upadków

Nie ma czegoś takiego jak porażka. Porażka to idea, którą twój umysł kupuje, a potem akceptuje jak stałą okoliczność. We wszechświecie nie ma stałych okoliczności. Jest tylko uczenie się, wzrost, dokonania. Każdy tworząc cokolwiek dochodzi do niechcianych wyników. Taka jest natura procesu kreacji. Wykorzystaj swoje „porażki” do rozwoju i ekspansji

  • Rób to, co robisz najlepiej jak potrafisz

Kiedy prowadzisz firmę, nie musisz oglądać się na konkurencję. Rób to, na czym się znasz, najlepiej jak potrafisz. Możesz w to wierzyć lub nie, ale wszyscy spodziewają się po Tobie… mniej. Więc pozytywnie ich zaskoczysz, dając z siebie wszystko za każdym razem. Ale naprawdę za każdym. Zwłaszcza, że „robienie najlepiej jak potrafisz” nigdy nie będzie ponad Twoje siły, prawda?

  • Żądaj wysokiej ceny

Kluczem do ustanowienia wysokiej ceny jest ponadczasowa zasada: dostarczaj większą wartość użytkową niż uzyskujesz w zamian w wartości gotówkowej. Zastanów się nad tym przez chwilę, kiedy twoi klienci wyżej sobie cenią twoje doświadczenie z produktem lub usługą niż pieniądze, które na to przeznaczają. Twoje produkty lub usługi będą synonimem wysokiej wartości. Musi powstać głębokie emocjonalne powiązanie między produktem a klientem i ma to o wiele większe znaczenie niż cechy i korzyści dla użytkownika.

Nie każdy zostanie Stevem Jobsem, ale jeśli weźmiesz pod uwagę powyższe punkty masz szansę tworzyć na jego poziomie i tego ci życzę.

 

Zachęcam do zamieszczania opinii i komentarzy.

 

Zostaw komentarz