Czy wykorzystujesz marzenia jako narzędzia innowacyjności?

Wykorzystaj swoją kreatywną wyobraźnię do rozwinięcia innowacyjności

Wierzę, że wszyscy przedsiębiorcy są kreatywni w pełnym tego słowa znaczeniu! Przedsiębiorcy kreują wartości tam, gdzie wcześniej nikt wartości nie dostrzegał. To dopiero jest kreatywność!

Mówiąc „kreatywność” nie mam na myśli działania związanego wyłącznie z artystycznymi przedsięwzięciami.  Każda rzecz, każda czynność, nim zaistniała w realnym świecie została stworzona w bezpostaciowej wyobraźni.
Twoja działalność jest kreatywną piaskownicą, w której możesz się bawić – dlatego też używam terminu „kreatywna działalność”.

Naturalnie jako przedsiębiorca tworzysz codziennie, by Twoje przedsiębiorstwo mogło się rozwijać. Wytwarzasz innowacyjne produkty lub usługi, aby ofiarować ludziom więcej wartości. Zdajesz sobie sprawę, że najpierw musisz stworzyć wartości dla innych, nim Tobie nadarzy się okazja w postaci lepiej płacących klientów.

Na kreowanie wartości składają się dwa elementy: wewnętrzne, bezpostaciowe wyobrażenie w Twojej wyobraźni kreatywnej oraz jego fizyczne odzwierciedlenie w świecie realnym.
Jeśli tworzysz coś w myśli, możesz doświadczyć tego materialnie. Twoja kreatywna wyobraźnia jest źródłem wszystkich innowacji w modelu wartości w Twojej firmie.

Wykorzystywanie kreatywnej wyobraźni ma decydujące znaczenie dla rozwoju Twojej firmy i sukcesu.

Kreatywna wyobraźnia jest wyobraźnią wzrokową

Kiedy „widzisz” pomysł oczami swojego umysłu, przypomina to oglądanie firmy na ekranie Twojego intelektu.  Wyobraźnia kreatywna jest miejscem, w którym tworzysz myślowe obrazy rzeczy i okoliczności, których jeszcze nie doświadczyłeś.
Twoja zdolność rozwinięcia umiejętności wykorzystywania wyobraźni kreatywnej jest najważniejszym elementem tworzenia nowych wartości dla klientów.  Oczywiście wizja tego, co chcesz stworzyć w swojej firmie, musi być fascynująca. W rzeczywistości, gdy wyobrażasz sobie ideę, sięgasz do bogatych zasobów swojej podświadomości. Jeśli wierzysz, że pomysł jest wykonalny – zobaczysz to!

Marzenia są potężnymi narzędziami innowacji

Aby z sukcesem dotrzeć do kreatywnej siły swojej podświadomości, musisz stworzyć miejsce w swoim świadomym umyśle. Istnieje wiele technik, które można do tego wykorzystać.

Dla mnie jednak, najbardziej użyteczne jest pogrążanie się w marzeniach.
Niech Twój umysł pogrąży się w bezsensownej zabawie z Twoimi pomysłami.
Niczego nie osądzaj.

Pozwól pomysłowi przybrać własną formę w Twoich myślach, bez prób kształtowania lub dostosowywania jego wartości do popularnych poglądów.
Baw się!
Jeśli znajdziesz czas na marzenia, odkryjesz inspirację i poczujesz się tak, jak gdyby ktoś wskazywał Ci drogę do odkrycia możliwości tam, gdzie inni ich nie widzą.

Intuicja jest nieokiełznanym ośrodkiem potęgi kreatywności

Intuicję można opisać jako wewnętrzną wiedzę i zrozumienie niezwiązane z doświadczeniem czy logiką.  Można ją porównać do „szóstego zmysłu”, instynktownego rozpoznania, który sposób działania jest najlepszy.  Intuicja jest przewodnikiem po Twojej kreatywnej wyobraźni.
Czy możesz nauczyć się, jak wykorzystywać swoją siłę kreatywną jeszcze lepiej?
Oczywiście!

Intuicja nie jest wyjątkowym talentem czy darem posiadanym jedynie przez kilku szczęśliwców.
Nim będziesz mógł zacząć używać swojej naturalnej intuicji do tworzenia innowacji, musisz jej zaufać!  Jest to pewne wyjaśnienie faktu, dlaczego niektórzy ludzie wydają się „przyciągać” więcej okazji, niż inni. Są to ludzie, którzy wierzą swoim pierwotnym instynktom i zwyczajnie działają według nich.
Jeśli chcesz skorzystać z innowacyjnych pomysłów przy tworzeniu nowych wartości dla klientów, musisz zaufać swojej intuicji.

Pomyśl o tym – dzięki swojej intuicji zostałeś przedsiębiorcą, prawda?
Założyciel firmy Apple Steve Jobs opisuje proces innowacyjności jako „odciśnięcie śladu we wszechświecie”.
Intuicja poprowadzi Twoją kreatywną wyobraźnię w stronę najlepszych pomysłów – po prostu zejdź jej z drogi i pozwól na to.

Kreatywne pomysły nie muszą być oryginalne czy doskonałe. Nic tak nie utrudnia postępu, jak dążenie do perfekcji.

Wielu przedsiębiorców narzuca sobie obowiązek rozwinięcia oryginalnych pomysłów. Z doświadczenia wiem, że na tym świecie nie ma nic nowego. Każda przełomowa innowacja, jaka kiedykolwiek powstała, była rezultatem tego, co było przed nią.  Dla przykładu, wycieraczki zostały wynalezione, ponieważ ludzie chcieli jeździć samochodami w trakcie deszczu. Później, kilka lat później, ktoś wpadł na pomysł, że lepszy rezultat da przerywana praca wycieraczek. Wiele użytecznych pomysłów powstaje stopniowo.  Nie musisz rewolucjonizować świata, by stworzyć wartość.

Wielu przedsiębiorców niepotrzebnie martwi się tym, że ich pomysły nie są perfekcyjne. Żaden pomysł nie jest doskonały. Gdy wpadniesz na pomysł, zbuduj jeden czy dwa prototypy, majstruj przy nich i wypróbuj co potrafią, wprowadź niezbędne poprawki – i, co najważniejsze, wydobądź je na światło dzienne! 

Zawsze możesz poprawić dobry pomysł.
Pozwól, by pomógł Ci w tym rynek. Oryginalność i perfekcja są, według mnie, przereklamowane i często przeszkadzają innowacji i tworzeniu wartości.

Poniżej znajdziesz sugestie, o których możesz marzyć w swojej kreatywnej wyobraźni:

  • Znajdź na rynku możliwości, których nie dostrzegałeś wcześniej.
  • Odkryj dochodową lukę rynkową, w której Twoje zdolności mogą lepiej służyć ludziom.
  • Odkryj innowacyjne sposoby ulokowania siebie i swojej firmy w roli uznanego eksperta i specjalistę w swojej dziedzinie.
  • Odkryj nowe zastosowania dla swoich produktów lub usług.
  • Stwórz charakterystyczną tożsamość marki i opakowań swoich produktów i usług, która będzie odróżniać Cię od Twoich konkurentów.
  • Opracuj przekonujące pomysły marketingowe, przedstawiające wykorzystanie Twoich produktów lub usług.
  • Zapewnij innowacyjne rozwiązania dla problemów doświadczanych przez swoich klientów, podchodząc do nich w całkowicie nowy i odmienny sposób.

Zostaw komentarz