Jak przezwyciężyć lęk oraz brak pewności siebie i pójść na przód?

Czujesz, że utknąłeś w miejscu i nie jesteś w stanie pójść naprzód, realizując swoje cele?

Poniżej znajdują się pytania, które pomogą Ci zrozumieć wszystkie myśli i uczucia, które mogą powstrzymywać cię przed osiągnięciem celu. Będziemy pracować nad lękami, brakiem pewności siebie i poczuciem przytłoczenia oraz zadaniami, których nie lubisz robić.

Zanim odpowiesz na wszystkie pytania, odkryjesz, jakie przeszkody stają na Twojej drodze i zrozumiesz, w jaki sposób można je pokonać dzięki wewnętrznej sile. Zacznij pracować nad tym, aby osiągnąć to, czego chcesz!

Zajmij się myślami, które powodują lęki.

Postaraj się zrozumieć, jakie nieznane Ci dotąd czynniki powodują, że czujesz lęk. Może to być kilka różnych rzeczy, które krążą w Twojej podświadomości i odbierają siłę do działania. Przyjrzyjmy się im i spróbujmy popracować nad nimi. Dzięki temu spełnienie marzeń stanie się możliwe.

Dlaczego obawiasz się podjęcia działań, wprowadzających zmiany?

Znajdź czas, aby odkryć swoje lęki i pozwolić im wyjść poza granice podświadomości.

Jakie kroki możesz podjąć, żeby upewnić się, że nie zdarzy się nic złego, kiedy będziesz próbować pójść naprzód?

Zrób listę wszystkich zadań, jakie możesz wykonać, żeby poczuć się bezpieczniej, podejmując nowe działania.

Czego powinieneś się dowiedzieć, żeby poczuć się pewniej w związku z tym, co robisz?

 

Z jakich źródeł możesz czerpać informacje na ten temat?

 

Zrób listę możliwych miejsc i osób, które sprawią, że zdobędziesz konieczne informacje. (Stwórz szkic oraz przewodnik. Uporządkuj wszystkie te informacje, tak żebyś łatwo mógł je później odnaleźć.)

Czy zrobienie planu rezerwowego sprawiłoby, że poczułbyś się lepiej?

Jeśli tak, usiądź i stwórz plan rezerwowy krok po kroku, tak abyś miał jasny ogląd tego, co powinieneś zrobić, jeśli coś pójdzie źle.

Zajmij się myślami, które powodują brak pewności siebie.

Brak pewności to uczucie, które może wpływać w różny sposób bezpośrednio na poczucie własnej wartości. Być może nie jesteś w stanie nic osiągnąć, ponieważ obawiasz się opinii innych na temat swojej osoby.

Wiele razy wchodzimy do naszej sfery bezpieczeństwa, gdzie czujemy się komfortowo, z dala od sytuacji, które mogą źle wpływać na naszą pewność siebie. Jeśli potrafimy pracować nad brakiem pewności siebie, będziemy zdolni stanąć twarzą w twarz z zadaniami, które należy wykonać bez naruszania poczucia własnej wartości.

 

Czy są zadania, których nie wykonałeś, ponieważ sprawiają, że czujesz się niekomfortowo? Obawiasz się ich?

Wypisz wszystkie zadania, których wykonanie sprawia Ci problem, ponieważ czujesz się niepewny i skrępowany.

Jak myślisz, dlaczego te zadania mają taki wpływ na Ciebie?

Czy są jakieś sposoby na wykonanie tych zadań bez wpływu na Twoje poczucie własnej wartości? Czy masz jakieś pomysły? Być może warto porozmawiać o tym z przyjacielem?

Wypisz swoje zalety. Napisz, dlaczego jesteś wyjątkowy bez względu na to, w jakich okolicznościach się znajdujesz.

Pomyśl o tym, co lubisz i o tym, czego nie lubisz.

Czasami zatrzymujemy się w miejscu, ponieważ są zadania, których po prostu nie lubimy robić. Powodem może być fakt, że są one nudne, wymagają skupienia, wydają się skomplikowane, a czasami po prostu nie odpowiadają naszej osobowości. Jakikolwiek jest powód, postaraj się wykonywać zadania, które są konieczne do zrobienia, na tyle dobrze, żeby nie mogły one powstrzymać Cię przed realizacją dalszych celów.

Czy potrafisz określić, które z obowiązkowych do wykonania zadań lubisz najmniej?

Zrób listę tych zadań.

Czego nie lubisz w tych zadaniach?

Jakie kreatywne rzeczy mógłbyś zrobić, żeby zadania dawały Ci więcej radości?

Czy możliwe jest podzielenie tych zadań na mniejsze części i wprowadzenie przerw pomiędzy nimi, tak aby zainspirować Cię do dalszej pracy? Wypisz pomysły i rozwiązania, które mogłyby sprawić, ze polubiłbyś je nieco bardziej. (Takie działania warto podjąć w związku ze wszystkimi zadaniami, z którymi masz problem, które powodują lęk, niepewność, których nie lubisz itd. )

Jak mógłbyś wynagrodzić siebie za wykonanie takiego zadania?

Sporządź listę rzeczy, które mogłyby Cię naprawdę ucieszyć i spraw, żeby były nagrodami za wykonanie zadań.

Zajmij się zadaniami, które sprawiają, że czujesz się przytłoczony.

Często stajemy się przytłoczeni, kiedy widzimy w jednym momencie wszystko, co mamy do zrobienia. Nie od razu Rzym zbudowano. Próbując zrobić wszystko na raz, czujesz się nie tylko przytłoczony, ale także na dłuższą metę, będzie miało to negatywny wpływ na samopoczucie i stan psychiczny. Kluczem do osiągnięcia sukcesu jest skupienie się na kilku rzeczach jednocześnie, nie zaś na wszystkich.

 

Zacznij od określenia, co przytłacza Cię w tym momencie. Napisz, dlaczego tak sądzisz.

Jak możemy podzielić proces realizacji naszych celów na mniejsze etapy?

Wypisz je, tworząc listę rzeczy do zrobienia. (Skorzystaj z dodatkowej kartki.)

Jeśli wciąż czujesz się przytłoczony, podziel zadania jeszcze bardziej, aż staną się bardzo proste do wykonania.

Teraz, kiedy lista jest gotowa, a zadania podzielone na etapy, które należy przejść, skup się na trzech zadaniach za każdym razem. (Wszystkie inne zadania odłóż na później. Postaraj się nie myśleć o nich).

Jakie są trzy pierwsze zadania, na których zamierzasz się skupić? Kiedy tylko skończysz je, wróć do listy i zajmij się kolejnymi trzema.

 

 

1 –

 

2 –

 

3 –

 

 

 

Zostaw komentarz